Przegląd tematu |
Wysłany: Nie 17:45, 02 Lip 2006 Temat postu: Poradnik dla archera | |
Poradnik dla luczniczki
Archer jest to, zdaniem wielu ludzi najlepsza postac w grze. Rzeczywiście gra się bardzo dobrze, panuje także powszechna opinia iż archer jest postacią najszybciej lvlującą i najlepiej radzącą sobie z silnymi mobkami, zwłaszcza między 30 a 50 lvlem. Ale jak to jest naprawde, trzeba się przekonac w praktyce. Rozwój archera, jak kazdej innej klasy idzie na początku do zmiany joba na 30 lvlu bez mozliwości wyboru. Natomiast archer jest taką postacią która po 30 lvlu musi się zdecydować jaki jopb wybierze po 50 poniewaz od tego będzie zależała dalsza droga, rozwijanie postaci, dodawanie punktów do statystyk oraz odpowiednie dobranie skillów. Oto droga archera: 1. W Archer - czyli Wondering Archer - to job z którym zaczynamy grę, jest on przydzielony odgórnie. Charakteryzuje się oczywiście atakiem z dystansu oraz szybkością. 2. A Archer - czyli Apprentice Archer - jest to drugi job, zmiana nastepuje po 30 lvlu. Nadal nie mamy mozliwosci wyboru, musimy podązac tą scieżką. Apprentice Archer ma silny atak z dystansu lecz mimo wszystko potrzebuje wsparcia przyjaciół. 3. I Commander / E Archer - czyli Imperial Commander lub Expert Archer. Na 50 lvlu droga się rozchodzi. Mamy wybór - czy nasza postac zostanie IC który ma skile służące głownie do wspomagania przyjaciół z party czy tez EA który potrafi walczyć sam rozwijając umiejętnosci ataku. 4. I General / G Bow - czyli Imperial General lub God Of Bow - kontynuacja wybranej poprzednio drogi. Imperial Commander ma bardzo szybki multi atak natomiast God Of Bow potrafi zabic wroga tylko jedną strzałą. Grę zaczynamy jak każda postac najsłabszą bronią g1 i bez wyposażenia w jakikolwiek skill do ataku. Ponieważ postac archera i tak ma tą przewagę że atakuje z dystansu, uważam ze na początku lepiej zainwestować w dobrą bron a kolekcjonowanie setów pozostawić jako drugorzędną sprawę, przynajmniej dopóki gramy tam gdzie mobki nie atakują nas same. ARCHER LVL 1-30, ROZWÓJ POSTACI I SKILLE STATY NA LVLACH 1-30 Statystyczny archer na lvlach 1-30 bazuje głównie na rozwoju swojego agility, health i strenght to sprawa drugorzędna, czasami warto dodac trochę punkcików w wisdom (ale nie za wiele), intelligence nalezy całkowicie odpuscić. Ponieważ mamy 5 punktów do rozdania w statystykach, mozna iśc różnymi drogami: 1 sposób: 3 - agi, 1 - health, 1 - strenght 2 sposób: 4 agi, 1 health / 1 strenght na zmiane co lvl 3 sposób: 3 agi, dowlona kombinacja na zmiane health / strenght / wisdom Niezaleznie od tego co wybierzemy i tak agility jest na początku najbardziej przydatne do rozwoju. Po pewnym czasie kazdy z nas się zorientuje gdzie ma niedobór i moze to nadrobić przy kolejnym lvlupie, lub tez resetując staty za pomocą Stone Of Birth albo tez nosząc odpowienie akcesoria. SKILLE DOSTĘPNE NA LVLACH 1-29 BOW MASTERY Skill pasywny, do odblokowania na 1 lvlu. Nie zużywa many. Podnosi minimalny i maksymalny atak. Zdania co do jego uzyteczności są podzielone. Na początku jednak nie warto go brać, są ciekawesze i bardziej pozytecznie skile. STAGGERING BLOW Skill ataku, do odblokowania na 5 lvlu. Zuzycie many: 19~46. Działanie: "napina" mocniej łuk aby wystrzelic strzałę o dużej sile ataku. Skill obowiązkowy. FATAL BLOW Skill pasywny, do odblokowania na 15 lvlu, nie zużywa many. Dodaje dodatkowy damage do ataku. Skill obowiązkowy, przeznaczamy na niego punkty az do "training completed". PASSIVE ATTACK Skill ataku, do odblokowania na 18 lvlu. Zuzycie many: 2~6. Wystrzeliwuje szybko "żółte strzały" które teoretycznie mają zmniejszac agresywnośc przeciwnika. W praktyce nie jest zbyt rewelacyjny, szkoda na niego punktów. ARROW OF SILENCE Skill aktywny, dostajemy go automatycznie na 25 lvlu, bez przeznaczania na niego punktów. Sprawdza sie jedynie w duelu, "blokując" maga. Nie można go uzywac na mobki HEART BREAKER Skill ataku, do odblokowania na 26 lvlu, wymaga Fatal Blow na conajmniej 5 grade. Zużycie many: 51~55. Działa podobnie do Staggering Blow, inny jest tylko kolor strzału (pomarańczowy). Dodatkowo posiada opcję stun czyli "paraliżuje" przeciwnika (zarówno mobka jak i postać) na około 3 sekundy. Skill obowiązkowy. ARCHER LVL 30-50, ROZWÓJ POSTACI I SKILLE Po pierwszej zmianie job musimy sie zdecydowac co będzie dalej. W zależności od tego jaki job planujemy wybrac przy drugiej zmianie, trzeba będzie wybrac juz teraz odpowiednie skille i odpowiednio rozłożyc statystyki. STATY NA LVLACH 30-50 Niestety nasi Koreanscy przyjaciele odebrali nam możliwość zresetowania statystyk co 20 leveli, dlatego tworząc postać musimy być pewni, że to co robimy przyda nam się w przyszłości, a nie stanie sie obciążeniem. Główną zaletą łucznika jest jego umiejętność unikania ataków. Wybitnie przydaje się to gdy mamy w zwyczaju zdobywać doświadczenie na żółtych/pomarańczowych/czerwonych potworach... Jeśli wybierasz fioletowe punkty evasion stają się troche bezużyteczne, gdyż 90% ataków unikanych będzie dzieki umiejętnośći "Perfect Evasion" niezależnej od ilości Agility. EA jest własnie postacią świetnie sprawdzającą się na fioletowych potworach. Jeśli jesteś pewien, że chcesz być EA polecam takie statystyki: Agility - 90 Health - 60 Strenght - 60 do 50 lvlu najlepiej jest korzystac ze sprzętu dodającego Agility, Apprentice Archer's Trinket i Pantery gdyż Waszym podstawowym atakiem będzie Staggering Blow, jest to umiejętność opierająca się na ilości agility a nie na sile. Im więcej Agility, tym silniejszy atak. SKILLE DOSTĘPNE NA LVLACH 30-49 CHANCE CAPTURE Skill aktywny ale nie ataku, dostajemy go odgórnie na 30 lvlu, podnosi ilośc OTP na pewien okres czasu. Skill ten będzie pojawiał sie co 5 lvlów z coraz większą ilością otp. Warto go używać. FLAMY ARROW Skill ataku, dostępny od 30 lvlu. Zużycie many: 5~9. Na początkowych grade bez większych rewelacji, poźniej podobno nawet dobrze się sprawdza. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec. FATAL BLOW 2 Skill pasywny, dostępny od 34 lvlu, kontynuacja Fatal Blow, wymaga dodaania punktow w poprzedni. Oczywiscie działa tak samo, obowiązkowo dodajemy też w niego punkty. PERFECT EVASION Skill pasywny, dostępny od 38 lvlu, możliwosc dodawania w niego punktów jest co lvl. Podnosi umiejętnośc evade czyli unikania ataków mobków. Skill obowiązkowy dla wszystkich. MUSCLE SOLIDATION Skill aktywny ale nie do ataku, dostępny od 42 lvlu. Zużycie many 92. Zwiększa wartośc minimalną ataku na kilkanaście minut. POISON ARROW Skill ataku dostepny od 43 lvlu. Zużycie many 15. Wymaga dodatkowego użycia poison puch (do kupienia u merchanta), dodaje trucizne do ataku, podobno tak naprawde tym skillem nie mozna nikogo zabic niemniej zadaje stały damage. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec. BLOW UP ARROW Skill ataku, dostępny od 46 lvlu. Wymaga maksymalnej Flamy Arrow, jest jakby kontynuacją. Zuzycie many: 9~15. Przyda się jesli planujesz byc IC po drugiej zmianie job, EA nie musi go miec. FATAL BLOW 3 Skill pasywny, dostępny od 47 lvlu. Kontynuacja poprzednich Fatal Blow 1 i 2. Działa tak samo jak one. 50 LVL I CO DALEJ... Po 50 lvlu myslę że nie ma sensu rozpisywac się na temat rozwoju postaci jesli chodzi o statystyki. 50 lvlowa postac to doświadczony gracz, który wie jaką wybrał drogę i jak nią dalej podążac, zatem zaprezentujemy jedynie skille dostępne dla Expert Archera i Imperial Commandera oraz skomentujemy ich wady i zalety. EXPER ARCHER LVL 50+, SKILLE, WADY I ZALETY Głównym atakiem staje się Focus Shot (juz słyszę te gwizdy i jęki, już widzę moją pocztę zapchaną groźbami i spamem za takie blużnierstwo) Tak kochani, Focus Shot bije Staggering Blow na głowę JEŚLI odpowiednio się do tego przygotujemy. Focus Shot nie dodaje OTP w przeciwieństwie do SB, dlatego budowa hybrydowa lub pure agility nie ma sensu... EA potrzebuje bardzo dużo siły by pokryć braki OTP... Ja zrobiłem tak: belt +4 agility zamieniłem na +4 strenght ring +4 health zostawiłem AATrinket +4 Agility zamieniłem na Knight's trinket +4 strenght (dodaje 280hp, bardzo przydatne, dlaczego, zaraz wyjasnie) panterke g19 zamienilem na identycznego tygrysa (+10 strenght) kupiłem łuk g50 z +5 OTP tu jest pies pogrzebany... obrażenia FS opierają się na Strenght a nie na Agility. mnożnik obrażeń FS: g1 - x5 g2 - x5.5 g3 - x6 g4 - x6.5 g5 - x7 tak jest w teorii... otóż prawda jest inna... FS g1 jest rzeczywiście słaby w porównaniu z FS g2... Obrażenia g2 są wręcz niewyobrażalne, hard core'owi EA gdy mogli resetować statystyki po 50 levelu zmieniali bazowe Agility na 50 i resztę ładowali w Strenght i Health. Plusy: Zabija szybko, dobry w party i solo,szybko leveluje (ach te obrażenia 2800+ na fioletowych:D) Minusy: pożera medki jak rycerz Tongue, niestety, unika bardzo mało uderzeń co odbija się na jego słabości przeciw rycerzom (zwłaszcza wtedy gdy duel ma się odbyć bez stuna) potrzebuje jak najwięcej Health, dlatego wykorzystuje Knight's trinket. SKILLE EXPERT ARCHERA FOCUS SHOT Skill ataku, dostepny na 50 lvlu. Zużycie many: 64~104. Skill o potężnym dmg zależnym od tego jak długo trwa "napinanie" łuku. RANGE EXTENSION Skill pasywny, dostępny na 51 lvlu. Nie zużywa many. Powoduje że wydłuża się zasięg ataku. LIGHTNING RESISTANCE Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na lightning. ICE RESISTANCE Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na ice. FIRE RESISTANCE Skill aktywny ale nie służacy do ataku, dostępny od 52 lvlu. Zużycie many: 53~64. Podnosi tymczasowo odpornośc na fire. POWERFULL ARROW OF SILENCE Skill aktywny, dostepny od 53 lvlu, zużycie many: 100~120. Analogicznie działa jak Arrow of Silence dodatkowo odbierając manę przeciwnikowi przez 10 sekund. PERFECT EVASION 2 Skill pasywny, dostepny od 54 lvlu. Analogicznie do Perfect Evasion pozwala unikać ataków przeciwnika. CURSE RESISTANCE Skill aktywny ale nie ataku. Dostępny od 55 lvlu, zużycie many: 36~50. Tymczasowo podnosi odpornośc na curse. NON ATTRIBUTION RESISTANCE Skill aktywny ale nie ataku. Dostępny od 56 lvlu. Zuzycie many: 36~50. Podnosi tymczasowo odpornośc na atak non-attributes. MYSTERIOUS ARROW Skill ataku, dostepny od 57 lvlu. Zuzycie many: 20~42. Wystrzeliwuje w kierunku przeciwnika kilka strzał które przy trafieniu eksploduja i zadają dmg przez kilka sekund. EMERGENCY ESCAPE Skill aktywny ale nie służący do ataku. Dostępny od 59 lvlu, zużycie many: 70. Aktywowanie go powoduje coś w stylu "speeda" dla całego party, czyli mozliwośc szybkiej ucieczki. CRITICAL HIT Skill pasywny, dostepny od 61 lvlu. Wzrasta siła ataku. IMPERIAL COMMANDER LVL 50+, SKILLE, WADY I ZALETY Imperial commander to postac dyskusyjna jesli chodzi o jego skutecznośc. Wystarczy popatrzec na to ilu archerów moze sie pochwalic tym jobem. Naprawde niewiele osob decydowało się na pójscie na IC niiemniej podobno ostatnio popularnośc tego jobu wzrasta. IC ma jedną głowną wadę - atak zaczyna się i konczy na SB, HB, FA, BA i wszystkich skillach ataku znanych sprzed lvlu 50. Dajel to juz czysta zabawa. Expienie IC moze byc podobne do expienia magiem healerem (czyli CJB) - trudne no i raczej na słabszych mobkach (zółte, pomaranczowe) zeby nie zrobic sobie za dużego kuku. Bardziej taki archer sprawdzi się w party niz w samotnej grze. IC poza tym bardziej sie "bawi" niz naprawdę walczy. Zatem taki archer musi być "bardziej agi" niż EA. Natomiast gdy przychodzi czas wojny oraz wszelkich potyczek PVP moze się okazac iz IC jest naprawde niezastąpiony. Ze swoimi skillami osłabiającymi przeciwnika, zdejmującymi wszelkie buffy, dodatkowo odbierającymi zycie i zadającymi "ból" jest naprawdę skuteczny. Pozostaje tylko zdaac sobie pytanie - w jakim celu robimy postac - by walczyć z mobkami czy innymi graczami? SKILLE IMPERIAL COMMANDERA LIFE ABSORPTION Skill aktywny ale nie służący do ataku, dostępny od 50 lvlu. Zużycie many: 37~51. Redukuje i absorbuje HP celu. PAIN Skill aktywny ale nie służacy do ataku. Dostepny od 51 lvlu. Zuzycie many: 46~97. Zadaje stale ból. SPEED OF ATTACK REDUCER Skill aktywny ale nie służący do ataku. Dostepny od 52 lvlu. Zuzycie many 63. Spowalnia szybkość ataku przeciwnika. DECREASE OF TARGET RANGE Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny od 52 lvlu. Zużycie many: 50. Zmniejsza o połowę zasięg ataku przeciwnika. SPEED REDUCER Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny od 53 lvlu. Zuzycie many: 68~90. Spowalnia ruch przeciwnika o połowę. MP VAPORIZATION Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 53 lvlu. Zuzycie many: 56~72. Wysysa manę przeciwnika. CURSE OF CRITICAL HIT Skill aktywny ale nie ataku. Dostępny od 54 lvlu. Zuzycie many: 26. Zmniejsza prawdopodobienstwo ze przeciwnik zada critical hit. CURSE OF STRENGTH Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 55 lvlu. Zuzycie many: 38. Czasowo zmniejsza siłe przeciwnika. CURSE OF HEALTH Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 56 lvlu. Zuzycie many: 38. Czasowo zmniejsza zycie przeciwnika. CURSE OF AGILITY Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 56 lvlu. Zuzycie many: 42. Czasowo zmniejsza agility przeciwnika. CURSE OF INTELLIGENCE Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 57 lvlu. Zuzycie many: 42. Czasowo zmniejsza inteligencje przeciwnika. CURSE OF WISDOM Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 58 lvlu. Zuzycie many: 38. Czasowo zmniejsza wisdom przeciwnika. CURSE OF DEFENCE Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny na 59 lvlu. Zuzycie many: 83. Czasowo zmniejsza defence przeciwnika. POISON CLOUD Skill aktywny ale nie ataku, dostępny od 59 lvlu, zuzycie many: 116~132. Rozprzestrzenia chmurę trucizny ktora zadaje obrazenia wszystkim znajdujacym si w jej zasiegu. LOST OF CONFIDENCE Skill aktywny ale nie ataku. Dostepny od 61 lvlu, zuzycie many: 98. Powoduje zmniejszenie ilośc OTP przeciwnika. SIGHT BLOCADE Skill aktywny ale nie ataku, dostepny od 62 lvlu. Zuzycie many: 100. Sprawia ze cel ślepnie. BUFF REMOVER Skill aktywny ale nie ataku, dostepny od 63 lvlu. Zuzycie many: 68. Usuwa buffy celu. Poradnik zapozyczony (skopiowany) z www.kalonline.pl napisany przez LLama & War ( z LLamarium;) ) |